Wkono

Hvordan skrive i tredje person allvitende

Tredje person allvitende er et synspunkt der forfatteren mesterlig bytter fra ett tegn synspunkt til en annens. Ved hjelp av denne teknikken kan du gi informasjon til leserne at de ikke ville få hvis du brukte et annet synspunkt teknikk, fordi fortelleren vet og ser alt og kan bevege seg fra karakter til karakter. Med dette i bakhodet, er det noen regler du ønsker å følge når du skriver i tredje person allvitende for å hindre forvirrer leserne. Denne artikkelen vil bidra til å forklare disse reglene, slik at du kan bruke den teknikken som en proff.

Trinn

Hvordan skrive i tredje person allvitende. Begynn med den forståelse at noen synspunkt bør gi leseren innsikt i at karakterens tanker, følelser, følelser og kunnskap.
Hvordan skrive i tredje person allvitende. Begynn med den forståelse at noen synspunkt bør gi leseren innsikt i at karakterens tanker, følelser, følelser og kunnskap.

Forstå de grunnleggende reglene for synspunkt

  1. 1
    Begynn med den forståelse at noen synspunkt bør gi leseren innsikt i at karakterens tanker, følelser, følelser og kunnskap.
    • Du kan bruke synspunkt å la leseren vite hvordan din karakter føler og tenker.
    • Med ståsted, ønsker du å fortelle leseren hva karakteren din ser, hører, smaker, lukter og berører. Dette kan bidra til å innlemme innstillingen i historien.

Arbeid fra tredje person perspektiv

  1. 1
    Skriv i tredje person perspektiv.
    • I stedet for å bruke "jeg", som ville være første person, eller ta leseren som "du", som ville være andre person, ønsker du å ta opp de tegnene ved navn.
    • Du vil ønske å bruke de riktige pronomen for å opprettholde dette perspektivet. Disse inkluderer han, hun, hans, hennes, han og henne.
    • Når du skriver i tredje person allvitende synspunkt, er fortelleren som regel en ukjent enhet. Selv om leseren ikke vet hvem er fortællende historien, det er ikke en viktig del av historien. I første og andre person perspektiver, spiller fortelleren en hovedrolle i arbeidet.

Unngå synspunkt knebukser

  1. 1
    Bo i synspunkt for din karakter før du går over til et nytt synspunkt for å unngå et synspunkt seteleie.
    • Et synspunkt seteleie oppstår når tegnet vet noe som han eller hun ikke kunne vite fra hans eller hennes synspunkt. For eksempel, selv om fortelleren kan vite at Betty slo John ut bakfra, vil John ikke vet Betty gjorde det, med mindre han oppdager denne informasjonen fra eksterne kilder eller ved prosessen med eliminering.

Lag overganger for leserne

  1. 1
    Varsle leserne til en overgang før du gjør det. En god måte å overgang er å trekke leserens oppmerksomhet mot hodet, eller synspunkt, er du i ferd med å gå inn.
    • Du kan trekke oppmerksomheten til den nye synspunkt ved å ha tegnet berøre hans eller hodet. For eksempel kan du ha den personen tørke svetten fra hans eller hennes panne, gni hans eller hennes tempel, eller kanskje stoke hans eller hennes haken.
    • Du kan overgangen til et nytt utsiktspunkt ved å ha tegnet ta ledelsen i handlingen og deretter fortsetter inn i hans eller hennes tanker eller følelser.
    • I motsetning til andre synspunkter, kan du bruke tilskuere eller gawking tegn til å hjelpe leseren å forstå hvis synspunkt du bruker. Fraser som "tenkte han," "han lurte på" og "hun så" signalisere utsiktspunktet til leseren.