Wkono

Hvordan bli en lydtekniker

En liste over ting som vil veilede deg på en bane mot å være en lydtekniker.

Trinn

Hvordan bli en lydtekniker. Begynn å arbeide med lyd utstyr.
Hvordan bli en lydtekniker. Begynn å arbeide med lyd utstyr.
  1. 1
    Begynn å arbeide med lyd utstyr:
  2. 2
    Velg en skole som lærer deg det du vil vite. Noe sånt LA Recording Workshop hvis du ønsker opptak, eller til og med din lokale community college kan ha et teater eller musikk program med en konsentrasjon i lyden.
    • Hvis du ikke kan gå på en skole, eller er for ung for college, gå til et platestudio eller lokale teateret (ikke en kino, en live action teater) og prøve å få venner med lyden mannskap. Fortell dem at du er interessert i hva de gjør, og spør om du kan henge ut og se dem arbeide.
  3. 3
    Plukk opp yamaha lyd forsterkning håndbok. Lese den. Senere, når du får mer erfaring, lese det igjen.
  4. 4
    Bli kjent med ulike typer lyd utstyr, gjøre research på internett, sjekk ut hjemmesidene til solide selskaper.
  5. 5
    Lære å bruke ulike lyd redigering programvare, inkludert ProTools, Cubase, fornuft, digital utøver, leve, eller logikk. Flere av disse produktene har gratis demoer tilgjengelig.
    • Når du ser en konsert å få satt opp, finne noen som ser ut som de vet hva de gjør og spør om de trenger hjelp til å sette opp. Fortell dem at du er interessert i å jobbe for dem, og få deres kontaktinformasjon
  6. 6
    Bli kjent med mange forskjellige typer musikk, og vet hva det skal høres ut.

Tips

  • Forskning lokale solide selskaper og studioer i ditt område og tilbud om å jobbe gratis for å få praktisk erfaring
  • Gå til en skole er den beste måten å komme videre i denne bransjen. Det vil gi deg et solid grunnlag å bygge din virkelige verden opplever. Kontroller at du sjekke ut forskjellige skolene selv, og gå til en som er riktig for deg. Ikke vær redd for å stille spørsmål om hva du vil lære. Du betaler for utdanningen din, bør du vite nøyaktig hva du skal få.
  • Prosjektet studio utstyr blir stadig rimeligere, og bedre i kvalitet. Når det var svært uvanlig for noen å ha et studio hjemme: nå er det vanlig. Bare noen få år siden kunne rimelig utstyr ikke konkurrere når det gjelder lydkvalitet med pro utstyr: nå kan det være like bra. Så hvorfor er det fortsatt noe slikt som en kommersiell studio, et studio som er tilgjengelig for alle for leie på timebasis eller daglig rate? Hvorfor ikke alle rekord i den komforten av deres eget hjem?
  • Beskytt ørene. Invester i et par gode ørepropper (helst med justerbar demping). Hvis du ikke kan våren for 75€ ørepropper, vil disponibel de fungerer. Holde dem med deg hele tiden og aldri gå til en konsert uten dem.
  • I denne serien håper jeg å forklare hvordan du setter om å bli ingeniør i et kommersielt studio. De tingene du vil til slutt trenger å vite omfatter omtrent alt du vil lese i Sound On Sound teknikk funksjoner, men hva jeg ønsker å gjøre er å konsentrere seg om det aller nødvendigste - kunnskap som vil få deg inn i studio i første omgang, og oppe og går som en effektiv assistent ingeniør før for lenge. Resten du vil plukke opp underveis. Du vil se ingeniør koble utstyret på en bestemt måte, så når du har litt tid til overs kan du sjekke ut ditt bibliotek av tidligere utgaver av Sound On Sound å lære detaljene. Og mens du lærer om utstyr, viktigst av alt, vil du lære om lyd og musikk selv, og hvordan du arbeider med produsenter og musikere. Ikke alle, men teknisk stand, er kuttet ut til å være en lydtekniker, og være i stand til å kommunisere effektivt med de menneskene som faktisk skaper musikken er en ferdighet som læres kun ved å gjøre jobben.
  • Den andre, og viktigste, begrunnelse for den fortsatte eksistensen av kommersielle studioer er at de blir sentre for profesjonalitet og kompetanse. Hvis et studio har godt utstyr og god akustikk, og alle andre mulige faktor er gunstig, da de beste artistene vil ønske å spille der, og de vil ta med seg de beste ingeniører og produsenter. Assistent ingeniører ansatt i studio vil derfor lære direkte fra de beste mulige veiledere og gå på å være de beste ingeniører og produsenter av fremtiden. Tilbakemelding fra studioets kunder vil tillate eieren eller manager å finjustere utstyret bestemmelsen, og andre fasiliteter, til presise krav til sitt klientell. Sammenlign dette med den entusiastiske og talentfulle musikeren som setter opp et hjem prosjekt studio med utstyr kjøpt etter råd fra en forhandler og deretter lærer hvordan du tar av den langsomme prosessen med prøving og feiling. Ja, du kan få fantastiske resultater på denne måten, og isolasjon et hjemmestudio pålegger kan på en måte oppfordre sin egen form for kreativitet, men denne typen selvstudium kan aldri slå en læretid med mestere av håndverket.
  • Begreper som "audio tekniker", "lydtekniker", "lydtekniker", "audio teknolog", "sound mixer" og "sound engineer" kan være tvetydig, avhengig av sammenhengen kan de være synonymt, eller de kan henvise til litt ulike roller i lydproduksjon. Slike vilkår kan referere til en person som arbeider i lyd og musikkproduksjon, samt teknikere som design profesjonelt utstyr for disse oppgavene.
  • Det er flere svar på disse spørsmålene. Man kan være at et prosjekt krever et stort antall musikere, og du kan ikke passe dem alle inn i ditt eget studio. Eller kanskje du trenger å bruke akustikken i et stort rom for å fange en bedre lyd. Disse er svært gyldige grunner og vanskelig å argumentere med. Men jeg tror det er andre grunner til at kommersielle studioer, selv om noen kanskje sliter litt i løpet av inneværende prosjekt studio boom, vil alltid være en verdifull ressurs for innspillingen musiker. Den første er at en hensikt-designet plass er alltid kommer til å være en bedre produktivitet verktøy enn en konverterte soverom. Det er bare så mye utstyr du kan passe inn i en fire-by-tre meter rom, og selv om du kanskje installere tie linjer til en annen del av huset eller leiligheten som har bedre akustikk for opptak akustiske instrumenter og vokal, er du alltid nødt til å inngå kompromisser mellom kravene i studio og de av hverdagen innenriks liv. Hvis lyden lekker fra studio irriterer naboene, vil du ha andre bekymringer å stri med også.
  • Det ville sikkert hjelpe å være en elektroingeniør, men det er ikke alltid nødvendig.
  • En lydtekniker er noen med erfaring og opplæring i produksjon og manipulering av lyd gjennom mekaniske eller elektroniske midler. Som en yrkestittel, er denne personen noen ganger utpekt som lydtekniker eller lydtekniker i stedet. En person med en av disse titlene er ofte oppført i rulleteksten i mange kommersielle musikkopptak (så vel som i andre produksjoner som inkluderer lyd, for eksempel filmer)

Advarsler

  • Når du er på et studio eller teater, sørg for at du er rolig og respektfull. Disse menneskene er det å gjøre en jobb, og de kan få problemer hvis du gjør noe som trekker oppmerksomhet til deg selv. Ikke rør noe med mindre du får beskjed om, og bruke mørkere klær hvis du kommer til å være i et teater når det er et show.
  • Alt dette artikkelen forutsetter at du ønsker å arbeide i lyd forsterkning - dvs. Live Event lyd. Hvis du er heldig, kan du få opp til 15€ / t gjør det, men de fleste vil gjøre mye mindre. Mange vil jobbe for mye mindre enn en burger jockey på McDonalds, uten fordeler.
  • STOR ADVARSEL *!
  • Men hvis du tenker på å jobbe som lydtekniker i et platestudio, gå rett fram en gå med dine drømmer. En lydtekniker for opptak gjør, på den absolutte toppen, kanskje 45€ / time, men gjennomsnittet vil være nærmere 30€ / hr.Don 't bruke dine hardt opptjente penger på alle disse scam COLLEGES fordi du vil tømme bankkontoen konto på en helt verdiløs kvalifisering. Det er mange arbeidsplasser for lydteknikere, hvor som helst, som betaler en anstendig lønn. Ikke en jobb i verden. Glem opptak prosjektering med mindre du ønsker å bli blakk og bor sammen med foreldrene dine når du er 45 år.
  • Ta over "warning" med en klype salt. Det er sant at en stor del av de multi-million dollar studioene er stengt eller sliter, men hvis noe det er mer musikk blir frigitt til allmennheten i disse dager - og det er ikke alt fra kjelleren studioer.
    • Trikset for dagens studioer er ikke å skape for mye overhead, holde kostnadene mer konkurransedyktig. Det beste alternativet er å åpne ditt eget prosjekt studio, egentlig. Det hjelper å gå inn på den med en annen person. I stedet for å betale for skolen, sette det mot utstyr. Du kan lære alt du trenger å vite fra bøker, internett, og nettverksbygging. Og ja, være forberedt på å gjøre masse gratis arbeid for å få erfaring. Mange studioer har læretid programmer. Hvis du ønsker å gjøre levende lyd, komme i gang i et lokalt møtested. Snakk med lyden fyr.