Du er på et fly til et fjernt land å besøke noen rare gamle slektninger du er noe relatert til. I hendene, holder du en bok som din venn anbefalte. Men vent... når du begynner å lese at du innser at tegnene er veldig kjedelig! Dette er et typisk scenario, burde være kjent for mange lesere der ute. Du, en forfatter, kan hjelpe disse leserne ved å lage en historie med likable, realistiske figurer! Denne trinn-for-steg guide vil gi deg tips om å utvikle store personligheter for figurene dine.
Trinn
Opprette personligheter for dine egne karakterer
- 1Begynn med en enkel profil inkludert disse kategoriene: Navn, alder, kjønn og yrke. Alle disse kategoriene vil påvirke din karakters valg. Fylle det ut, og starter med hovedpersonen i historien. Som et eksempel vil vi bruke: Jack, 15 år, mann, gjengmedlem. Jack alder, kjønn og yrke alle påvirke hans personlighet. Legg merke til hvordan du raskt anta at han er en bråkmaker som drikker og avtaler narkotika og slikt.
- 2Velg et godt navn. Navn kan påvirke en karakters personlighet, og Jack vil trolig ha et kallenavn. La oss prøve Pinsett. Hvordan tror du Pinsett gjengen-medlem sammenligner med Jack gjengen-medlem? For eksempel vil en fantasy historie noen ganger har tegn med navn fra gresk mytologi, 'Demetrius' for eksempel. Sci-Fi historiene vil ha karakterer med techno navn, for eksempel verdens Techno 'selv. Men, være kreativ og ikke bare etterligne den egendefinerte for sjangeren som du skriver.
- 3Lag en lengre profil. Lag en bakgrunn for Pinsett, hvor lenge har han vært i en gjeng? Hvorfor gjorde han bli med i gjengen? Hva er hans ønsker? Hva er hans frykt? Hva er hans mål? Miljø og hendelser forme vår personlighet ved hjelp av disse verktøyene vil bidra til å forme en personlighet.
- 4Lag en mer utviklet personlighet. Hvordan har sin bakgrunn påvirket hans personlighet? Har han mistet en kjær, noe som resulterer i ham bli med i gjengen? Muligens han sluttet slik at han kunne bli tøffere, og beskytte de han elsker. Tenk ut noen store feil som muligens kom ut på grunn av ryggen hans historie. Bruk disse feilene som du skriver. Minneverdig, unike og relatable. De er de viktigste kjennetegnene ved en god karakter. Dette kan utvikles sammen med historie / bakgrunnshistorie.
- 5Legg pinsett inn i et plott. Tenk på en begynnelse, og en slutt. Tenk på en antagonist til å gå med pinsetten, og gjøre ham så like som mulig, med viktige forskjeller. De kunne også være så likt som å ha vært venner, de var i samme gjeng. Utvikle flere tegn som du går. Gjøre dem så menneskelig som mulig. Navnet på spillet her er relatability.
- 6Videreutvikle tegn til historien din er ferdig. Holde det gående gjennom denne prosessen til du har opprettet, for eksempel Pinsett leder, beste venn, en mulig kjæreste, og andre viktige medlemmer av gjengen. Gjøre det for eventuelle rivaliserende gjenger og andre store tegn som Pinsett foreldre. (Vær mindre spesifikk, er det mindre viktig en karakter).
- Husk at tegnet balanse er viktig. Opprette bestemte typer tegn vil vise hvordan Pinsett ville samhandle med dem og dermed endre den generelle tonen i selve historien. Character balanse betyr også å ikke ha bestemte tegn i bestemte steder eller situasjoner. Og det betyr også å ta en type karakter og sette ham i flere scenarier. For eksempel, en lykkelig oppkvikket jente som kommer fra en rik familie, i motsetning til en jente med samme personlighet kommer fra en fattig familie. Ting som det bidrar til å bidra til karakterene og dermed historien. Føl deg fri til å eksperimentere med karakter balanse og se hva du kan komme opp med.
Tips
- Navnene er ekstremt viktig, så prøv og gjør navnet gjenspeiler noe om karakteren. Skriv ned dusinvis av navn, sier dem høyt, spør vennene dine hva dine favoritt navn gjør du tror dem, spør dem hva deres favoritt navn ut av listen var.
- Hold tegnene true til seg selv. Pass på at alt de gjør fremskritt både tomt, og deres egen bakgrunnshistorie. Historien bør være et resultat av karakterenes handlinger, snarere enn tegnene være et resultat av historien. De trenger å gå videre hånd i hånd.
- Lat som du er tegnet overfor konflikten av din historie. Hvordan ville du reagere? For eksempel, hvis en rivaliserende gjeng medlem fornærmelser Pinsett, vil Pinsett ønsker å se bra ut foran hans såkalte venner og angripe rival.
- Husk å legge på noen feil at karakteren gjorde, kan like Pinsett ha drept noen gang og sluppet unna med det, sende en uskyldig person i fengsel. Ingen er helt bra, og ingen er helt onde, selv antagonister.
- Hvis du har problemer med å skape personligheter, de astrologiske skiltene er svært nyttig. Det finnes massevis av bøker og nettsteder om astrologi. Dessuten kan Jungs personlighetstest (du vet de ENFJ og whatnot personlighetstyper) være en kilde til ideer. For grunnleggende tegn, finne en måte å gjøre hver karakter skiller seg ut. Kanskje han ender alltid en setning med "ya vet? eller har muligens en tendens til å hoste eller kremte rett før han snakker.
- Spør deg selv spørsmål om dine karakterer og deres handlinger for å bidra til å flytte romanen sammen.
Advarsler
- Ikke kopier av andre figurer i forskjellige, allerede kjente bøker, for eksempel Harry Potter. Ellers kan du komme i en masse trøbbel.
- Ikke stjel navn, selv om tegnet du gjør er helt forskjellig fra den som har navnet du stjeler. Hvis folk vet navnet, vil de fortsatt beskylde deg for kopiering, og du kan fortsatt komme i trøbbel, ikke bare med leserne, men loven også.
Ting du trenger
- Blyant
- Paper
- Imagination
- Internett (om nødvendig)