Wkono

Hvordan planlegge en kreativ skriving stykke

Har du noen gang blitt sittende fast i ønsket om å strukturere ut din kreativ skriving historien? Har de riktige ideene dukket opp, men er du usikker på akkurat hvordan de skal uttrykke dem? Denne artikkelen vil hjelpe deg i å presentere historien ideer på en kortfattet måte samtidig åpner for tid-ledelse.

Trinn

Hvordan planlegge en kreativ skriving stykke. Komme tomten linje rett - Det er der du trenger å vite nøyaktig hva du skriver om.
Hvordan planlegge en kreativ skriving stykke. Komme tomten linje rett - Det er der du trenger å vite nøyaktig hva du skriver om.
  1. 1
    Komme tomten linje rett - Det er der du trenger å vite nøyaktig hva du skriver om. Har læreren ba deg om å skrive et stykke om mobbing? Fantasy? Kriminalitet? Når du vet emnet. Få et eget stykke papir og skrive ned alle ord som er knyttet til emnet. Dette er svært nyttig fordi konvensjoner (regler) blir identifisert. Vil du skape en lykkelig innstilling i en horror stykke? Svært usannsynlig. I stedet ved å få stikkordene rett du identifisere stereotype mønstre i tenkning. På den måten når det kommer til læreren merking historien, er det klart du har fast til emnet og alle innstillingene, figurer etc som følger en tankerekke.
  2. 2
    Å gjøre en kompleks historie - Ved å gjøre ting komplisert at du kan gjøre historien mye mer interessant. Det er to måter å gjøre en historie kompleks. Den første er å ha to historier som skjer, og på den måten de storylines kan møte i å skrive. For eksempel, hvis det er et offer i historien beskrive følelsene av sinne, ensomhet etc. og samtidig en kriminell kan jaktende etter dette offer for en spesiell grunn som å ha en hevn motiv. Den andre måten er å holde dypere mening inn i kreativ skriving stykke, er dette hva du forventer publikum å forstå. Den dypere mening ville ligge innenfor tegnene, for eksempel en grådig karakter gjenspeiler dagens moderne materialisme. Disse betydninger trenger å være konstant i plottet linje. Fordi en effektiv kreativ skriving stykke, prøver å bevise et visst synspunkt til et publikum (merketråden).
  3. 3
    Komme organisert - De beste historiene er de som har en begynnelse, midt og en slutt. Ved å skrive inn et abstrakt og ujevn stil, er det bundet til å være forvirring. Føl deg fri til å la karakterene å hoppe rett bort til handling, men samtidig sørge for at alt har gjort fornuftig så langt i historien.
  4. 4
    Detaljene må være riktig - Når mange folk skrive en kreativ historie virker det "store bildet" er klart, men som du fortsetter å lese på enkelte ting ikke legge opp. Dette er som følge av setninger som brukes ineffektivt. Hver enkelt setning eller annen måte må bidra til meldingen, motiver, tegn, må innstillinger osv. Ikke gå på yacking om noens vakre grønne øyne. I stedet hvorfor ikke du snakke om hvordan de gjenspeiler tegnene personlighet. Ikke bare fysisk beskrive innstillingen, men gjøre det levende eksempel skrive "saftig trærne danset i den varme høsten vind" (I en enkel setning bare du nevnte trær, årstid og følelse av sted). Noen metoder for å gjøre teksten levende er personifiseringen, sammenligningene og metaforer.

Tips

  • Det er bedre å skrive ting bare hvis du er usikker på hvordan du skal skrive det på en sofistikert måte. Alltid komme tilbake til enkle og babyish setninger. Lek litt med ordene før det høres mye mer smart.
  • Hvis du er usikker på beskrivelsen av en scene. Tenk på syn, lyd, følelse, smak og lukt. Gå gjennom hvilke fornuft vil beskrive miljøet på riktig måte og bruke en rekke av sansene.
  • Alltid lytte til din egen indre stemme. De rundt deg vil være raske til å påvirke din tenkning. De beste historiene er der forfatteren fritt beskrevet sine følelser med historien. Aldri avskaffe en idé om det høres litt teit, i stedet bygge på det som STEP TWO antyder. Hvis alt annet mislykkes bare virkelig tenke over hva du interessert i bestemte forhold til temaet.

Advarsler

  • I trinn nummer to, er det en klar forskjell mellom kompleks og innviklet. Ved komplekse, det er mer enn bare et element til en historie. Kompliserte historier er et resultat av at det er for mange ideer koblet sammen, og det fører til inkonsistente om filmen. Sjonglere mellom hvilke forslag som passer deg. Det er "beskjed" eller "drama" av historien som legger til sin kompleksitet.