Wkono

Hvordan du turen nord Kalaheo åsside på Oahu, Hawaii

Nyt utsikten over Kailua og Kaneohe med denne skjulte asfaltert sti. Etter dette, vil du bli overrasket over at den er der.

Trinn

Hvordan du turen nord Kalaheo åsside på Oahu, Hawaii. Finn inngangen i aikahi hager.
  1. 1
    Finn inngangen i aikahi hager. Det er langs Kaneohe Bay Drive i Kailua, men får til dette kan være utfordrende. Den Aikahi Gardens parkeringsplassen er reservert til leietakere og deres gjester, så det er best å parkere på Aikahi Park Shopping Center (ca 1/2 mil unna). Gå vest på Kaneohe Bay Drive til Aikahi Gardens. Hvis du planlegger å ta bussen fra byen, få på 56 "Kailua-Kaneohe" rute og gå av foran rekkehuset kompleks. Ved enden av parkeringsplassen, mot Kaneohe, vil du komme til et sett med staver med en kjetting. Gå over kjeden og følge stien til en vei.
  2. 2
    Gå opp veien. Det vil snart bli parallelt med H-3 Freeway. Følg stien til en asfaltert betong rampe.
  3. 3
    Gå opp til du kommer til de to innganger. Den brune gate til venstre fører opp til en radio tårnet på en mindre bakke og terrenget blir til asfalt. Porten til høyre, fortsetter på konkrete banen og ender på flere hoved generatorer.
  4. 4
    Fottur opp til generatorene. Når du kommer til de viktigste generatorer, er det tre forskjellige rygger å klatre på.
    • Finn generator rett fram som du kommer opp veien. Gå rundt gjerdet til høyre, ved hjelp av gjerdet som en guide, og komme opp til mønet. Vær forsiktig når du går ned til steinen nedenfor og nyte utsikten over Kaneohe Bay.
    • Gå rundt svingen til venstre og gå opp til neste gate. Gå helt til venstre av porten og bruke skitt åpning på siden for å komme rundt gjerdet. Gå opp veien til venstre. Det er en åpning til høyre. Fottur opp den svært kort løype til den andre ryggen for å vise Kailua.
    • Ved hjelp av ovennevnte retninger i den andre, gå rett i stedet for stien til høyre. Gå rundt radio tårnet (vær oppmerksom på at det er barb wire mot fjellsiden). Klatre opp i tårnet skritt og forsiktig gå over den bøyde gjerdet til høyre. Gåtur på ryggen, gå mot venstre til en konkret søyle. Du kan nyte utsikten over Kailua og Kaneohe herfra.

Tips

• I gjennomsnitt kan denne turen ta alt fra 1/2 time til 2 timer, avhengig av din gangfart, hvor du går, og hvor lang tid du bruker på rygger.
  • Solide og komfortable sko er ideelle for denne turen. Å unngå å bli pisket av grener eller gress på Kaneohe ryggen, er det best å bruke lange jeans og / eller lange ermer skjorter.
  • Fordi denne turen rute er bratt, men asfaltert, kan du sitte ned å ta pusten. Du kan også ta en alternativ metode for vandring og gå baklengs oppoverbakke.

Advarsler

• Det er ekstremt mye vind på rygger, spesielt Kaneohe Bay side.
  • Stien langs H-3 Freeway kan være vind til tider, da det kan slå inn i en "tunnel". Bakken skyver tilbake vinden mot veien.