Wkono

Hvordan å få gode anmeldelser for en fanfiction

Har du skrevet en Fanfiction historie, men har ikke fått ros dine fantastiske tomter og dypt emosjonelle historien linjer fortjener? Eller har du skrevet din herre stykke litteratur og likevel neste dag har du ingenting bortsett fra et enkelt ord fra en eneste anmelder sier "Søppel?" Det er ikke så uvanlig i verden av Fanfiction og hjelp er for hånden.

Trinn

Hvordan å få gode anmeldelser for en fanfiction. Gjennomgå sammendraget.
  1. 1
    Gjennomgå sammendraget. Dette er det første folk ser når de blir klar over historien din, selv før den tittelen. En god oppsummering er stavekontrolleres og inneholder ingen spørsmålstegn eller noen grunn for dem. Sørg for å ta med følgende informasjon:
    • advarsler
    • tiden i kanon
    • om det er eller ikke AU.
    • relevante tidsrammer - er det satt etter eller før en stor begivenhet i serien? Dette er viktig som noen lesere er bare interessert i visse epoker eller tidslinjer. Du bare ønsker å tiltrekke seg de som vil gjennomgå. Ikke de som så snart de innser at dette ikke er hva de ønsker, klikker de tilbake.
  2. 2
    Endre tittelen til et sitat fra teksten, eller en smart spiller på tomten. En lite brukt rute er å inkludere sitater fra berømte taler eller prosa, for eksempel Shakespeare eller "Jeg har en drøm" tale. Og den mer karakteristiske jo bedre. Søke etter nye tittelen i området arkivet før offisielt legger det til din historie. Hvis det er mer enn to historier med denne tittelen, eller flere som er nær nok til at de kan forveksles, plukke et nytt navn. Jo mer originale navnet, jo mer sannsynlig at folk skal legge merke til det, og derfor lese den og dermed... du gjettet det... vurdere det.
  3. 3
    Forkorte forfatterens notater. Det burde ikke være behov for en forfatters note, men hvis du ønsker å legge til ett, gjør det på slutten av kapitlet. De eneste tingene øverst på siden skal være en kort sett med advarsler og tittelen. Noen store ting folk bør være klar over bør gjøres kort klar, med retning å gå til slutten av kapittelet hvis de trenger mer forklaring. Det bør ikke trenger det selv, fordi kapittelet skal gjøre det for deg.
  4. 4
    Åpningen ledd betyr alt! Komme rett inn i historien, uten backtracking til canon. Alle som leser din historie vet allerede det grunnleggende opprinnelige tomten, og har sannsynligvis blitt granskes hundrevis av andre historier som dagen etter en perle. Hvis du trenger å legge til back-story, gjør det gradvis, mens introdusere nytt materiale på samme tid.
  5. 5
    Proof-lese. Nøye proof-lese hele historien. Les hele hele historien for å sikre at det høres ut som noe du vil si, og at det passer med personlighetene til karakterene du bruker.
  6. 6
    Poste nye forbedrede historien på fanfiction området av ditt valg.
  7. 7
    Imot hjelp. Hvis du etter det første kapittelet er lagt ut en leser har til beta-leser historien for feil, akseptere. Betaversjoner kan finne nye måter å gjøre historien mer interessant og plukke ut feil du kanskje ikke ser etter korrekturlesing.

Tips

• Hold deg unna kapitler skrevet helt i kursiv. (Bakgrunnshistorie, drømmesekvenser, Odd språk, etc.)
  • Hvis du absolutt må legge en Forfatterens note, prøver å være snill. Hvis du handle bety i din Forfatterens note, kan du miste potensielle lesere.
  • Når du redigerer en eksisterende historie, husk å ta den gamle versjonen ned. Det er bedre hvis folk ser det redigerte historien som en god ny historie, i motsetning til en bedre versjon av en dårlig historie.
  • Noen ganger legger en Forfatterens note kan være en slu måte å oppmuntre folk til å vurdere. Den enkleste måten å gjøre dette på er 'The Vote ». The Vote er når forfatteren gir valg for lesere å bestemme hva som skjer videre i historien. Dette fungerer best hvis du virkelig har flere levedyktige alternativer, men hvis resten av historien er allerede ferdig, kan dette fortsatt brukes så lenge du ikke nevner historien er allerede fullført. Dette ville bli en "fast"-konkurransen.

Advarsler

• Forsøk aldri å bestikke leserne til gjennomgang eller ved å true med ikke å fullføre historien.
  • Aldri legge ut ny Fanfiction umiddelbart etter at du er ferdig med det, med mindre du har jobbet med det i flere dager. Husk at alle kan se det når du putter noe på Internett. Ta en dag av, lese det, og hvis du fortsatt er fornøyd med det, og legge det ut.
  • Husk at ikke alle er en sann anmelder. Noen områder, for eksempel Fanfiction.net, er utsatt for angrep fra trollene, og de vil ikke spille pent. Du kan rapportere dem, men dette kan ta en stund. Hvis det skjer, rapportere det, og fjerne deres vurdering. Noen ganger, du må bare ta det på haken. Ikke engasjere seg i en flamme krig med dem. Det vil bare skade deg.